Bedrijfs academy


Wilt u een team van young potentials klaar maken voor de toekomst? Een team van jong leidinggevenden alle tools in hun rugzak geven om hun team echt verder te brengen? Uw medewerkers een opleiding bieden waarbij ze echt werken aan hun communicatie, gedrag en effectiviteit? Zou u dat ook graag willen koppelen aan de werkprocessen, bedrijfswaarden en manier van werken die gelden in uw bedrijf of branche?

Dan is het ontwikkelen van een eigen …..(de naam van uw bedrijf) academy mogelijk voor u een goede oplossing.

De bedrijfs academy

Een bedrijfs academy is een maatwerk opleiding waarbij we over een bepaalde periode met regelmaat met een door het bedrijf bepaalde groep bij elkaar komen en samen werken aan diverse onderwerpen zoals:

  • Communicatie & gedrag;
  • Leiderschap;
  • Leidinggeven;
  • Timemanagement;
  • Beïnvloeden;
  • Strategie vorming en doelen bepalen;
  • Presentatie vaardigheden;
  • Teameffectiviteit;
  • Klantgerichtheid;
  • En nog veel meer.

Elke sessie gaan we met het team aan de slag met 1 van deze onderwerpen. Daar de academy volledig maatwerk is kan er gekozen worden welke inzichten de deelnemers nodig hebben en hoe het programma opgebouwd wordt.

Ingrediënten waar wij vaak mee werken zijn:

  • Geometrische systemen: zoals Insights, MapsTell of Disc, om meer inzicht in het eigen gedrag en dat van anderen te kunnen krijgen;
  • Talent en competentie systemen: zoals TMA instrumenten die we gebruiken om aan het begin van de training te kijken naar de individuele leerdoelen;
  • Een bedrijfsopdracht: de deelnemers gaan tijdens het gehele trainingstraject werken aan een bedrijfsvraagstuk (zelf gekozen of aangeleverd). Ze werken hieraan tussen de sessies door. Aan het einde van het traject gaan ze hun aanpak, inzichten en resultaten presenteren samen met de dingen die ze persoonlijk hebben geleerd in dit traject. Hiermee maken ze direct een vertaling van het geleerde naar de praktijk;
  • Blended leeromgeving: om ervoor te zorgen, dat het leren niet alleen op de dagen zelf plaatsvindt zetten we een leeromgeving op, waarbij tussentijds opdrachten komen en ook de theorie voor de deelnemers om zich te kunnen voorbereiden op de bijeenkomsten. Dit zorgt voor een stuk borging van het geleerde in de training. Doordat de academy blended (uit meerdere vormen van trainen en informatie verkrijgen en verwerken bestaat) wordt opgezet, is de leeropbrengst veel hoger dan wanneer we alleen van de bijeenkomsten uitgaan. We werken hiervoor met o.a. A new spring en Trello;
  • Spelelementen/ outdoor oefeningen / extern programma: om de deelnemers tijdens de bijeenkomsten echte inzichten te geven maken we gebruik van spelelementen, waarbij echt gedrag vertoond wordt. Van hieruit gaan we een link leggen met de realiteit en kijken hoe we daar verbeteringen in aan kunnen brengen. Ook outdoor oefeningen en soms zelfs een extern programma, waarbij bv andere bedrijven bezocht (en beoordeeld) worden kunnen hier onderdeel van zijn;
  • Acteurs: voor het intrainen van gedrag wordt het werken met een acteur aangeraden, daar die perfect in staat is, om het gedrag van de deelnemers terug te geven in hun reactie.

De methodieken die vaak voorbij komen in onze academy’s:

  • Situationeel leiderschap;
  • Beinvloedings model Jan de Bijker;
  • Roos van Leary;
  • 7 habbits van Franklin Covey;
  • Ik-ik-jij feedback methode;
  • Omdenken;
  • RET;
  • SMART;
  • Box vol Werkplezier;
  • En vele anderen.

Na de training

De deelnemers hebben na de training inzicht gekregen in een keuze uit onderstaande inzichten:

  • Hun manier van communiceren en wat tools zijn in communicatie;
  • Hun eigen gedrag en de impact op anderen (mede op basis van MapsTell, Insights, DISC of een andere gedragmethodiek);
  • Hoe ze effectiever kunnen werken;
  • De doelen die voor hen liggen en hoe ze deze zouden kunnen bereiken;
  • Teamdynamica en hun rol daarbinnen;
  • Wat ze willen zijn en betekenen voor de organisatie en de mensen daarbinnen;
  • Inzicht in de processen in de organisatie en wat de onderliggende doelen en drijfveren zijn;
  • Verdieping op de strategie van de organisatie en hoe zelf een strategie neer te zetten of uit te werken;
  • En nog veel meer.

Praktisch

De academy bestaat gemiddeld uit 4-10 dagen. Het aantal deelnemers is afhankelijk van de vraag, waarbij we een maximum van 12 deelnemers aanhouden. De prijs is op aanvraag en afhankelijk van de wensen van de deelnemers.

Contactpersoon

HetTrainingsbureau.nl werkt met associates die als trainer specialist zijn op een bepaald trainingsgebied. Voor deze training kunt u contact opnemen met:

Anita van Veen – 06-11599375 – anita.van.veen@hettrainingsbureau.nl