Maarten Beentjes

Maarten Beentjes

Veranderingen binnen organisaties zijn aan de orde van de dag. Soms lijkt het wel of organisaties het er om doen. Hoe leuk zou het zijn als je kunt veranderen niet omdat het moet/gebeurt, maar omdat het kan.

Samsung is wellicht het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld. Midden vorige eeuw met 40 man begonnen als producent van noodles, nu een elektronicaconglomeraat met een omzet van zo’n 200 miljard euro!

Op de weg van verandering hebben organisaties te maken met barrières als een onwrikbare cultuur, gebrek aan visie, een starre structuur, macht, politiek en de mens die daar een centrale rol in speelt. De mens die eerder de neiging heeft om vast te houden aan het bekende dan zich met nieuwsgierigheid en energie in het onbekende te storten.

Maarten is in staat een veilige omgeving te creëren waarin mensen buiten hun comfort-zone stappen, fouten durven te maken en dus gaan leren. Met een creatief en goed onderbouwd programma begeleidt hij mens en organisatie succesvol op hun weg van constante verandering. Centraal hierin staat altijd de praktische toepassing, “….wat ga je morgen anders doen…..” is een uitspraak die je hem vaak hoort bezigen.

 

Specialiteiten:

Teamontwikkeling

Organisatieverandering mbv Kgotla

Leiderschapsontwikkeling

Thema Gecentreerde Interactie (generatief leiderschap)

Management en traineetrajecten

Hoe bedoel je? Effectieve communicatie