Meer weten over deze en waar
het voor jouw vraag toepasbaar is?

Achtergrond Insights Discovery

In 1993 is in Schotland door Andi en Andy Lothian Insights opgericht. Het doel: mensen meer inzicht geven in zichzelf en anderen. De onderlegger voor het model van Insights Discovery is het werk van Carl Gustav Jung. In 1997 is de eerste workshop met het model gegeven, de kleurentaal is geboren. Inmiddels zijn er over de hele wereld practitioners. Meer dan 4 miljoen mensen hebben reeds een profiel afgenomen. 

Daarbij zijn er diverse branches waar het toegepast wordt zoals: industrie, zorg en zakelijke dienstverlening. Het wordt daarnaast toegepast in diverse leergebieden zoals sales, medewerker betrokkenheid en onboarding. 

Welke speelt er? Hoe zou een academie hierin passen?

Inhoud van Insights Discovery

Het model van Insighs Discovery en de daarbij behorende methode van werken laat mensen het allerbeste uit zichzelf halen door hun zelfinzicht te verbeteren. Het leert ze onderlinge verschillende waarderen en benutten en creëer een werkomgeving waar innovatie, creativiteit en productiviteit alle ruimte krijgen.

Insights Discovery is een even eenvoudig als toegankelijk kleurenmodel, dat in combinatie met een persoonlijk profiel mensen meer inzicht geeft in zichzelf en anderen. Een sterke basis voor effectieve samenwerking en optimaal functioneren. Iedereen heeft alle vier de kleuren in zich. De combinatie van de kleuren geeft je jouw unieke persoonlijkheid. De kleuren refereren aan gedragsvoorkeuren die bepalen hoe je reageert, denkt en handelt. Noem het: je meest natuurlijke zelf.

De voorkeurskleuren van Insights Discovery worden gemeten door een gemakkelijk in te vullen online vragenlijst. Zo ontstaat een persoonlijk profiel dat helemaal over jou gaat en laat zien waar jouw kwaliteiten en ontwikkelpunten liggen.

Hoe is bij jullie geregeld? In 5 weken een eigen onboarding traject.

Toepassing van Insights Discovery

Het succes van elke organisatie valt of staat bij de prestaties van haar mensen. Met Insights Discovery investeer je in je mensen en geef je ze de middelen om hun communicatieve vaardigheden en relaties te verbeteren. Dit heeft enorme impact op het functioneren van je organisatie: teams werken effectiever samen, mensen geven beter leiding, reageren flexibeler op verandering en voelen zich sterker verbonden met de cultuur en waarden van je organisatie. Ook de interactie met klanten verbetert.

De kleurentaal van Insights Discovery is makkelijk te begrijpen en makkelijk te onthouden. Daardoor blijven mensen de taal dagelijks gebruiken. Het model van Insights Discovery is op veel manieren in te zetten, hier een aantal voorbeelden:

De toepassingen van Insights Discovery zijn ook maatwerk. Meerdere trainers binnen Het Trainingsbureau zijn zogenoemde practitioner, waarmee ze de accreditatie en licentie bezitten. Wanneer je een specifieke vraag hebt, neem dan direct contact op!