Ga naar de inhoud

Retail en horeca

Bij retail en horeca is het klantbelang cruciaal

Retail en horeca

De specifieke branche van retail en horeca vraagt om een eigen aanpak. Enerzijds gaat het om, vaak jonge, mensen leren hoe klanten- of gasten te woord te staan. Een workshop basis gastvrijheid. Anderzijds gaat het om het aanleren van vaardigheden en het geven van een goede instructie oftewel Meesterschap.Daar bovenop komt het bedrijfsleiderschap. Hieronder vind je de programma’s. 

Workshop basis gastvrijheid

Op een dynamisch, interactieve en vooral leuke manier leren van de beste klant- en gastvrijheidtrainers. Mensen met een passie voor leren en service. En vooral ook het verrassen van gasten. Een workshop waarin de deelnemers spelenderwijs aan het werk gezet worden. Waarin ze door te doen en door praktijkverhalen leren op welke wijze gasten daadwerkelijk een goede service ervaren. 

Elementen in de training zijn:

  • Het gastvrijheid model
  • Type gasten
  • Jouw gedrag en beïnvloeden van de gast
  • Uitstapje naar de methode van “fish” 
  • De kracht van de lach

In een relatief korte tijd een echte inspiratie tot anders werken.

Praktisch is het volgende van toepassing:

  • Duur: 4 uur workshop (ook in de avond)
  • Deelnemers: 6-15 personen
  • Locatie: stoelen (geen tafels)
  • Materialen: beamer, scherm en flipover
  • Prijs: 950 euro (Staffable relaties 500 euro) per training
  • Natuurlijk is er koffie/thee en achteraf een drankje

Meesterschap

Een professional is goed in zijn of haar vak. Alleen hoe zorg je ervoor dat je dit goed overbrengt? Hoe neem je andere mensen mee in je passie, kennis en vooral eigen meesterschap? Hiervoor is er voor specialisten, dan wel ervaren medewerkers de training Meesterschap. 

Elementen in de training zijn:

  • Jouw meesterschap
  • Leren en ontwikkelen voor jonge mensen
  • Het geven van een goede instructie
  • Omgaan met geven, ontvangen en verwerken van echte feedback tot een leermoment
  • De kracht van de passie voor het vak en hoe dit aanstekelijk over te brengen


In een relatief korte tijd de vertaling van specialist naar meesterschap. 

Praktisch is het volgende van toepassing:

  • Duur: 4 uur workshop (ook in de avond)
  • Deelnemers: 6-12 personen
  • Locatie: stoelen (geen tafels)
  • Materialen: beamer, scherm en flipover
  • Prijs: 1250 euro (Staffable relaties 750 euro) per training
  • Natuurlijk is er koffie/thee en achteraf een drankje

Note: dit kunnen ook mensen zijn uit meerdere bedrijven. Het totaalbedrag gedeeld door de deelnemers is het bedrag). 

Bedrijfsleiderschap

Leidinggeven, management voeren, het is een vak, misschien wel een vak apart. In de tweedaagse training maak je enerzijds kennis met je eigen gedrag. Zelfmanagement is daarin de basis. Je krijgt hierbij ook een profiel van je eigen gedrag op basis van een vragenlijst. Met de voorbereiding en de opdrachten naar de tweede dag komen we tot leidinggeven in elke situatie en afgestemd op je medewerker. 

Dag deel 1

  • Jouw gedrag
  • Gedrag en de medewerker
  • Feedback geven en ophalen

Dag deel 2

  • Hoe leidt je welke medewerker in welke situati? 
  • Waarmee maak je het verschil in leidinggeven?

Natuurlijk is er een naslagwerk, documentatie en vooral ook veel praktische tips. Hiermee zorgen we dat de training beklijft en vooral direct toepasbaar is. 

Praktisch is het volgende van toepassing:

  • Duur: 2 x 4 uur workshop (ook in de avond)
  • Voorbereiding 3 x 2 uur
  • Deelnemers: 8-12 personen
  • Locatie: stoelen (geen tafels)
  • Materialen: beamer, scherm en flipover
  • Prijs: 1450 euro (Staffable relaties 750 euro) per persoon.
  • Natuurlijk is er koffie/thee en achteraf een drankje

Note: dit kunnen ook mensen zijn uit meerdere bedrijven. Per persoon wordt er betaald.

Maatwerk

Wanneer er een kritische massa is, dan wel omdat het bedrijf veel eigen mensen heeft, maken we voor opdrachtgevers een leermodel en vooral ook programma dat leidt tot een volledige verbetering van professionele gastvrijheid. En ook een eigen academie is mogelijk. Vragen hierover kunnen naar retailenhorea@hettrainingsbureau.nl