
Helpdesk: de plek waar problemen verdampen, maar nooit verdwijnen.
De helpdesk zou dé plek moeten zijn waar problemen verdwijnen, vertrouwen groeit en klanten opgelucht ademhalen. De realiteit: veel helpdesks functioneren als ticket machines. Er


De helpdesk zou dé plek moeten zijn waar problemen verdwijnen, vertrouwen groeit en klanten opgelucht ademhalen. De realiteit: veel helpdesks functioneren als ticket machines. Er

Veel programma’s over gedrag focussen op communicatie of feedback, maar missen de kern: psychologische veiligheid. Zonder vertrouwen kan geen gedrag duurzaam veranderen. Psychologische veiligheid betekent

Managers willen vaak ‘gelijkwaardig’ samenwerken, maar vergeten dat ze macht hebben. Die spanning – tussen sturing en autonomie – bepaalt veel van wat in de

Mensen wensen gezien te worden. De mate van erkenning is daarvoor van cruciaal belang. Toch weten managers vaak te weinig hier aandacht aan te geven.

Iedere manager wil verandering. Maar bijna niemand houdt rekening met wat het écht betekent: verlies. Achter elke verandering schuilt iets wat ophoudt te bestaan –

Veel managers merken dat teams loyaal lijken, maar onder de oppervlakte iets anders speelt. Mensen werken hard, zeggen weinig, maar er broeit iets. Die loyaliteit

Waarom luisteren verkopers niet? Laten we eens beginnen met een schets: Peter schuift zijn stoel naar voren, glimlach breed op zijn gezicht. “U zult versteld

Beweging + Focus = Ontwikkeling (deel 2) Een inkopper zou je zeggen. Om de zaag scherp te houden dient focus aangebracht te worden. Toch zien

Beweging + Focus = Ontwikkeling (deel 1) Eigenlijk weten we het wel: door beweging (veel herhalen) en focus (aanleren en doelen stellen) ontstaat ontwikkeling. Toch