Beurstraining

Geen idee welk rendement je haalt op een beurs? Zijn de verwachtingen van de beurs duidelijk? Wat wordt er van je mensen verwacht? Tijd voor beurstraining.

Allemaal logische vragen die je met elkaar doorgenomen wilt hebben als je aan een beurs deelneemt. Met deze training bereid je je team optimaal voor om dat rendement uit de beurs te halen wat je voor ogen hebt.

Opbrengsten in Beurstraining

Inhoud van de training

Beurs voorbereiding

Hierbij gaat het erom dat een ieder zich bewust wordt van de volgende aspecten:

  • Met welk doel neem je deel aan een beurs? – acquisitie, relatiebeheer, innovatie presentatie?
  • Wie ben je? – jouw pitch in eigen woorden.
  • Wat is het programma en wat zijn de momenten van de waarheid?

Weet je bijvoorbeeld welke klanten er komen en wanneer? Zorg dat je het onder de aandacht brengt en dat de koffie echt klaar staat. Daarnaast kun je mensen ook helpen. Want je collegae zijn er mogelijk ook, weet dat aan te prijzen, dat waarderen de bezoekers.

Gedrag op de stand

Een volle stand met veel gastvrijheid trekt mensen. Het betekent dat je aan het begin van de dag, als het rustig is, zo veel mogelijk mensen naar je toe dient te trekken. Alleen met een actieve houding trek je mensen. Hoe die houding eruit ziet? Wat je dient te doen? Op welke wijze je gedrag afstoot of aantrekt?
We hanteren hiervoor het kijkdoos principe. Wat zie je (uitvergroot) als je in een kijkdoos kijkt? Zo dien je de stand ook te zien, mensen komen langs en dan wil je dat het plaatje klopt. De non verbale houding (je telefoon in je hand, broodje eten of met collegae praten) is dan reden dat mensen doorlopen.

De rollen

Tijdens een beurs zijn er diverse rollen. We noemen dat de gastheren/vrouwen en de stoepiers. De stoepiers hebben de aandacht gevestigd op de gasten, de gastheren zijn in gesprek met stand bezoekers. Bijvoorbeeld de klanten die ze uitnodigen. Het is zaak die rollen duidelijk te hebben zodat relaties de juiste attentie krijgen.

Inspelen op bezoekers

Wat is het gedrag van een beurs bezoeker? Op welke wijze kun je dit beïnvloeden? Wat is het gedrag op de stand en wat kun je ermee?
Beurs bezoekers en zeker die van vakbeurzen maken van tevoren een planning. Er staan maximaal 5 bedrijven op het lijstje. Hoe ga je ervoor zorgen dat je bedrijf nummer 6 bent of beter dat je al op het lijstje staat?
Verder heb je grofweg drie soorten bezoekers:

  • Snelle bezoekers – die belangrijke opdrachtgever die je graag even langer op je stand wenst te hebben, want je kunt hem nu precies de innovatie laten zien. Hoe zorg je dat deze blijft?
  • Klagers – deze mensen komen eigenlijk evalueren tijdens de beurs. Je dient hier gepaste aandacht aan te geven. Echter de energie daarin ook te beperken. Hoe je dat doet oefenen we samen.
  • Plakkers – de mensen die al fan zijn, alleen lekker in de buurt blijven. Gewoon twee plakkers aan elkaar voorstellen. Goed voor de drukte op je stand.

Kortom er is nogal wat voor te bereiden om een goede stand bemensing te realiseren.

Praktisch

We hanteren een maximale grootte per trainer van 12 deelnemers. Binnen het bereik van het thema zijn drie soorten training beschikbaar:

  • powerspeech van 30-60 minuten afgestemd op thema – € 750,- excl. btw en reiskosten;
  • workshop van 4 uur (1 dagdeel) – € 950,- + €450,- voorbereiding excl. btw en reiskosten;
  • training van 8 uur (2 dagdelen) – € 1.800,- + €450,- voorbereiding excl. btw en reiskosten.


En wanneer het budget ontoereikend lijkt, neem dan gerust contact op, we ruilen graag (of geven het gratis).